onsdag 12 maj 2010

Uppdatering

Nu var det länge sen jag skrev här! Det har varit ungefär likadant, men nu senaste veckan har jag känt att jag har fått lite mer ont. Det har varit att jag har varit lite trött i överkroppen från och till, och att jag har fått ont i vänstersidan under armhålan ungefär. Det har varit ömt och jag har varit lite känslig. Svårt att beskriva känslan dock. Men det hugger till emellanåt, speciellt när jag vrider på lite olika sätt och jag vet inte vilka sätt utan mer från och till. Det gör t ex ont när jag ska resa mig upp från liggande.

Jag var och lämnade blodprov igår. Jag gillar inte alls att ta prover. USCH! Men jag lämnade i alla fall inför att jag ska till läkaren om någon vecka. Och det kändes ändå lite grann bra att det var nu som jag skulle ta proverna, när jag faktiskt har lite känningar. Idag har jag lite mer ont, men jag vet inte om det spelar någon roll hur ont man har. Men förut har jag tagit prov när jag inte alls känt något. Får se om det blir någon skillnad. Hade kanske ändå inte blivit något annorlunda om jag så hade tagit dem idag. Men nu tycker jag att jag kan få bli av med smärtan faktiskt, nu när jag lämnat proverna :) Eller så är det kanske bra att ha det som det är nu även när jag träffar läkaren. Men så klart vill jag inte gå omkring och ha ont... Har även ont i axlarna lite grann, är stel. Om jag drar upp axlarna känns det också i baksidan på höger axel och likadant på vänstran.

Jag envisas med omega 3-kapslarna men har slarvat lite med grönsaker, frukt och nötter. Jag är hos min kille igen och jag är sämre på det hos honom... Får försöka skärpa mig helt enkelt... :) Det är regnigt och dant idag så vi får se om det kan påverka. Vet att du sa det, Veronica, men har inte själv upplevt det. Och igår var det soligt, och då hade jag också ont, så det kanske inte påverkar mig jättemycket? Vi får se...

4 kommentarer:

Veroncia sa...

hej,vad tråkigt du vart lite sämre.
jag fick injektioner igår i fotleder och handled... har haft såna smärtor sista tiden :( får ju inte ta min meducin pga jag fortfarande inte är helt frisk från min inflammation i luftvägarna.

regnigt väder påverkar mej negativt,men för varmt väder kan lika gärna påverká mej negativt också.
man blir inte klok på hur denna sjukdom fungerarar,den lever som sitt eget liv i ens kropp.. blossar upp lite här och där oavsett vad man gör för att motverka det.

ha en bra dag,kram veronica

Linda sa...

Hej!
Har också psoriasisartrit. Är nu 34 år och har haft det sedan jag var 14. Så jag firar 20 års jubileeum. Just nu är jag ockå nere i ett skov. Ta hand om dig. Jag bloggar på www.leendeskonhet.blogspot.com
Kram Linda

Fru Söderlund sa...

Hej!
Jag har också psoriasis artrit. Just nu mår jag skit pga cellgiftsbehandlingen plus värk. Titta gärna in på min blogg
http://lervikshustrun.blogspot.com
Känn dig fri att ställa vilka frågor du vill.

S sa...

Jag tittar numera på båda era bloggar! Följer inte "slaviskt" men på något sätt känns det bra att inte vara ensam, om ni förstår hur jag menar. Ska läsa och lära mig mer om hur ni har det.