onsdag 30 mars 2011

Förvirrad

Jag var hos läkaren igår och summa summarum var budskapet såhär i kronologisk ordning:
"Vid din ålder och med dina besvär tycker jag inte vi behöver överväga cellgifter. Det känns inte nödvändigt. Du har inte artrit. Du borde istället se till att träna mer och oftare. Ta en iprén eller i värsta fall orudis alternativt stå ut med värken, om du har ont. Då är det inte artrit utan bara värk. OM du skulle få problem med lederna att de svullnar upp osv så har vi sprutmottagningar ett par gånger i veckan. Du behöver inte gå till reumatolog alls. Vi gör en röntgen på dina fingrar för att se om du har psoa där. Vill du komma hit igen om ett år?"

FÖRVIRRAD!

4 kommentarer:

Elena sa...

Jaha, vad hände där? Har de inte redan gett dig diagnosen PsoA?
Förstår att du är förvirrad!

Ring tillbaka och kräv ett bättre svar och ifrågasätt hur de kan ändra din diagnos!

Lycka till!

S sa...

Har precis bytt till en för mig ny reumatolog, så han menade på att "du får väl välja vem du vill tro på". HUR ska man göra det som vanlig simpel människa?!
Hade absolut ringt tillbaka o ifrågasatt, om det varit samma läkare men den jag gick till nu kommer inte att ändra sig, han var väldigt tydlig med att jag inte hade artrit. Sen varför jag jag har ont eller varför de sagt så förut, det var inte så intressant för honom. :(

Veronica sa...

Kan verkligen förstå att du känner dej förvirrad!!

Kan inte förstå att du först fått en diagnos och så ska den inte stämma längre... Du har ju psoriasis och värk så för mej låter det ju självklart som psoa.

Hoppas du går på röntgen och att du söker hjälp på sprutmottagning om det sväller upp som han sa så ser de ju att du faktiskt är sjuk!!!!!!

Är så tråkigt då man hör om dem som får kämpa så för att få hjälp!!!

Tänker på dej,Kram Veronica

Fefanfefan sa...

Hejs!
..och ajajaj! ;)

För det första, så får du byta namn på Bloggen! Den kan ju inte gärna heta "Min psoriasis & psoriasisartrit" längre! ;)
Helt klart en falsk rubrik om du INTE har psorias artrit längre! ;)
*retas*

Att få slippa cellgifter måste väl ändå vara positiva nyheyter? Då kan din psoriasisartrit inte vara "värsting".. eller?

Vill du ha cellgifter?
Anser du att du behöver det?

Om du inte har Artrit, och dina leder ändå svullnar upp, vad hart du då??
Skulle det vsara normalt, eller vaddå??
Din läkare verkar vara sämre en blöt daggmask från Holland..

Ser dock inget negativ med att slippa gå till en Reumatolohg, och istället gå till vårdcentralen, eller varför vill du så gärna gå till jkust en reumatologen? (så uppfattar jag dig iaf) Vad förrväntar du dej ska hända där?

Kämpa på!
*mjukk kraaaaaaaaaaaaaaam*