onsdag 16 juni 2010

Förkylning

I lördags var jag på möhippa för en vän och där var lekar i Fångarna på fortet-stil. Jag slet mig runt en bana som innebar bla att hänga i lianer och ta sig över och upp osv. Gissa om jag fick lida för det sen! Stel som en pinne och ont precis överallt. Ren träningsvärk? Njae, det kändes som jag var mörbultad men visst, säkert var en hel del pga att jag är otränad i mina stackars muskler. Men det kändes värre än vanlig träningsvärk. Aj, aj...! Nu ett par dagar senare och mycket sömn senare så mår jag rätt okej igen. Det gör ont bara lite här och var och inte så mycket men fortfarande är jag stel. Jag åkte på en rejäl förkylning också, säkert pga att anspänningen efter all planering inför hippan osv var slut. Så jag har prioriterat sömnen mycket nu och sovit 12 natten till idag och 11 timmar natten före. Skönt. Det verkar vara det som hjälper. Trist men sant. Så nu är jag hemma och tar det lugnt och hoppas kurera mig. Jag jobbar lite hemifrån men är nog inte jätteaktiv. Jag inbillar mig att den här infektionen kan utlösa att jag får mer ont i mina muskelfästen, speciellt när jag i lördags frestade på kroppen så på den här Fortet-banan... Men jag vill inte vara något miffo som inte klarar det alla andra klarar. Jag vill också kunna hänga i en lian och kanske stå ut med träningsvärk, men inte känna mig halvdöd i kroppen dagen efter :(

Nåja. Undrar hur länge efter infektionen som ett ev skov kör igång? Eller är jag "safe" redan? Det blir hur som helst mycket sömn... för säkerhets skull. Både för förkylningen och för att låta immunförsvaret jobba så bra som möjligt...

Inga kommentarer: