måndag 7 juni 2010

Ont i axel och sida

Jaha, då får man se till att hitta en hudläkare. Tack, V. Hade det lite på känn men har inte fått tummen ur. Fick lite salvor av artritläkaren förra gången så jag har inte känt något behov, men det är kanske bra att få hudpsoriasisen kollad också lite då och då? Tror jag medicinerar rätt men borde kanske stämma av...

Har fegat ur med Orudis Retard men läkaren sa nu att jag skulle försöka ta dem och inte lida. Det är kanske rätt. Vet inte om det kommer bli några biverkningar så egentligen skulle jag vilja ta dem först när jag inte har något särskilt dagen efter och inte ska upp tidigt. Vet inte om de är rogivande också eller varför man ska ta dem till natten?

Känner att det kliar en massa i hårbotten och ser också att jag har en hel del utslag. Så tråkigt. Jag har ont också i vänstersidan framme på sidan av magen, helt öm, t ex om jag andas in djupt eller om jag rör vid mig där. Sen är axeln också knäpp. Har ont i vänster axel uppe på och framme över.

Tränade igår och för två dagar sedan också. Sprang men bara korta rundor. Men i alla fall. Tänkte det skulle bli lite bättre med ökad blodcirkulation men har inte känt någon skillnad.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Vad jag vet är det en depåtablett som ligger och doserar ut i kroppen under hela dygnet enkelt förklarat.

Känner mej något smidigare av den,är samma preparat som ipren men mera effektiv och det är ju inte så dumt att behäva ta en tablett om dygnet istället för flera...

Prova den då du är ledig dagen efter,men några stora biverkningar ska det nog inte vara.

Har vart på prommenad idag och det känndes helt ok :)
MIn högra axel bråkar och är stel,har problem att röra den som jag borde kunna.Nåja har läkar besök om en vecka så hon får titta på den då.

Det du beskriver låter ju som att du skulle ha en inflammation invärtes någonstans.
Har jag haft flera gånger kring luftvägarna och revbenen... inte det minsta kul :(

Hoppas på bättring för dej,jag kämpar med mina omega 3 kappslar jag med...

Mvh Veronica

S sa...

Ja, har fattat det som att det är en autoimmun sjukdom dvs att kroppen angriper kroppen på något vänster, den tror att den är angripen och får fullt upp och istället blir det motsatt verkan. Äh, jag är inte så bra på det där.
Men ja, jag har helt klart fått den där inflammationsdelen av p-artriten. Det står på bla wikipedia att det kan yttra sig i form av senfästesinflammationer och muskelfästen och det känns som det stämmer in på mig :(

Veronica sa...

ja,det är det... vårt immunförsvar angriper vår egen kropp :(

detsamma stämmer in på mej med,dessa inflammationer kan dyka upp lite överallt.

hoppas du fick en god natts sömn.