torsdag 28 oktober 2010

Träning ger ont

Jodå, jag har varit lite seg i kroppen men chockade min stackars kropp igen i förrgår, denna gång med ett aerobic-pass. Stretchingen var urusel vid passets slut och jag slarvade med egen stretching efteråt. Gjorde lite halvhjärtat i omklädningsrummet efter att surat lite i aerobicsalen över den dåliga avslutningen. Ja, passet som sådant eller snarare instruktören var inte my cup of tea. Hon började uppvärmningen med att köra på som bara den och sen när vi kört i en tio minuter på schyst nivå (och märk väl att jag inte är vältränad) så säger hon: "Så. Blev ni trötta? Ja, för det var ju bara uppvärmningen!" precis som att vi var så dåliga och hon var så bra. Och det präglade hela passet. Hon körde vidare på nya steg utan att förklara eller säga att något nytt skulle komma, och alla stod som frågetecken, tills typ tredje gången. Hon sa "Från början!" och körde från mitten osv.

Men oavsett så var det bra flås och bra träning, även om själva stegen och pedagogiken sög. Men - och det här är det stora Men:et - jag har ap-ont i mina vader idag. Inte igår, utan först idag. Skit. Kan knappt gå, utan staplar fram med stela ben. Försök gå nerför en trappa? Ingen bra idé men jag har lyckats småhoppa ner. Så nu får det lugna sig lite och så ska jag se om jag lyckas köra lite löpning igen på söndag. Sjukt nöjd i alla fall med att jag körde passet! Men nu är det väl träningsvärk blandat med känsliga muskelfästen som spökar. Tänk om man bara kunde få VANLIG muskelvärk nån gång... Nåja, nu är jag på gång att komma igång med träningen, och det känns så bra!

2 kommentarer:

Veronica sa...

ja,tänk att bara få vanlig träningsvärk... men det finns inte i min värld just nu!!!
verkar ha ett skov på gång,haft ruskigt med värk inatt i fotleder och tår och ni är händerna med inräknade i det!!! hoppas det ger sej fort!
sköt om dej!
kram veronica

S sa...

Nä, vi verkar få mångfaldigt värre värk. Tränade igår igen och väntar med spänning nu. :(

Hoppas ditt skov blir KORT!!!
kram S