måndag 1 november 2010

Stretching

Nu har jag varit flitig igen! :) Jag sprang igår och körde lite på en av stegmaskinerna i sammanlagt 40 minuter. I och för sig i latmannatempo men dock. Jag stretchade ordentligt.

Stretchar man för lite får man ont.
Stretchar man för mycket får man ont.
I muskelfästena.

Än så länge mår jag bra och känner inget. Förra gången eller om det var gången före fick jag ont 1½-2 dagar efteråt och så satt det i ett par dagar. Få se hur det går nu.

I övrigt känner jag mig stel i rygg och nacke. Borde kanske ta mig till kiropraktorn och knäcka lite i förebyggande syfte. Eller få massage. Men det gör ju så förbannat ont så som massörerna gör. Jag vill bara ha lite grann för att mjuka upp, inte för att lösa upp alla knutar till noll för det gör så ont när de knådar på musklerna.

Inga kommentarer: