fredag 3 december 2010

Vetekudden och jag

Märkligt, nu har jag mindre ont. Med lite sömn - så klart - och vetekudden, min käre vän, så har jag fått en lite drägligare tillvaro. Den senaste veckan har gått i ett så jag har inte hunnit med mig själv. Har förmodligen en förkylning och feber på gång, för jag känner mig varm och låg som jag brukar när något är på gång. Det som gäller nu är så klart att tagga ner och ta det lugnt men jag ska jobba i helgen så det blir svårt. Men det är väl så med oss som har artriten att det redan från början pågår en kamp med immunförsvaret så en infektion gör det inte bättre och vi är känsligare. Tycker det är så konstigt men har fått lära mig att vara extra mån om mig när jag känner en infektion är på gång, annars kan det tydligen bryta ut lättare och dessutom verkar det som artriten kan få fart och det vill jag INTE...

Har fortfarande inte hört något från sjukhuset men hoppas verkligen på att bli kallad snart. Fick utskrivet nya recept från min gamla läkare, som än inte vet att han är just min fd läkare. Eller jo, det vet han kanske för eventuellt har han hunnit få begäran om att få ut min journal. Men jag hann i alla fall få ut nya recept, och det finns väl ingen anledning för honom att sura, men å andra sidan är jag ju inte då längre hans patient. Men, men... skulle inte tro han drar in skrivna recept, men jag har i alla fall hunnit plocka ut (köpa) betnovat till hårbotten, ny kortison elocal heter den väl och om jag minns rätt även iprén eller motsvarande. Orudis har jag fortfarande. Det gick väldigt smidigt i "Mina vårdkontakter" på landstingets hemsida. En väldigt bra tjänst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!! Vintern är har kommit till mej på riktigt... Har vart ok i kroppen en ganska lång period för att vara jag.... Men i fredagsnatt sov jag så dåligt,fick gå upp och ta ibumetin och alvedon,händer och fötter blosssade av inflammationer.. :( när jag vaknade på lördagnorgon var det snöoväder,snöade hela lördagen med upppehåll på söndagen men då var det - 19 istället då jag vaknade för att på kvällebn vara -o,5 grader... och mera snö idag,kroppen skriker då det är såna väderomslag.En vinter med -5 till -10 grader vore toppen,men det händer väl inte.Ska börja med humiran igen i veckan :))

Hopppas på samma snabba resultat även denna gång då jag börjar med den,har ju ej haft behandling sen i augusti,förutom kortisonet som jag inte gillar...

Hoppas du snart kommer till din nya reumatolog och att det är en bra och engagerad denna gång!!!!

Läste inläggen från andra som skrivit och inte fått hjälp,så hemskt!!!!!!
Sök igen och igen... Kanske är lätt och ge upp,men det ska man inte göra.Man ska inte behöva gå omkring och ha en massa smärta hela tiden eller denna sjuka trötthet som ta över emellanåt!! Det finns behandling man kan få....

Jag fick hjälp direkt,men har en kompis med ledgångreumatism som kämpar för att få hjälp...

Sköt om er alla <3

Mvh Veronica

S sa...

Hej V! Roligt att höra ifrån dig. Helt sjukt att du är så väderkänslig! Du borde ta extrajobb som barometer :) Skämt åsido så hoppas jag att du mår bättre snart igen. Humiran blir nog din räddning (igen!).. *håller tummarna*

Så sorgligt att inte få den hjälp man behöver, håller med dig V att det enda som gäller är att söka igen och igen men jag vet ju själv hur jag blir när man inte känner något hopp. All luft går ur en och man blir helt slut av besvikelse. Men du har rätt.

Kramar S

Veronica sa...

ingen humira än... har 3 små elaka sår som inte vill läka,en biverkning som är kvar sen första svängen med humira.kan inte ta den nu för då vet jag att det blir infekterade sår och penicillin :( har teletid med min läkare på tisdag,så få se vad vi kommer fram till då.

är inne i en sån trötthetsperiod att jag skulle kunna sova dygnet runt,men det funkar ju inte riktigt.

hoppas du har det bra,kram veronica