måndag 29 november 2010

Nacken

Jag tänkte nu imorse att jag inte har skrivit här på länge. Jag har haft jädrans ont ett tag nu, kanske en vecka. Nu är det för omväxlingens skull nacken som gör ont. Det strålar ut i axlarna och översta ryggen men det är nacken som är hård och spänd. Har försökt nu med lite stretch och med värmekudde - vad vore världen utan vetekudden? Dessutom har jag sovit mycket nu natten till idag och det känns bättre. Värme, vila och stretching.

Har inte fått någon mer respons från mitt byte av reumatolog. Det kom ju ett papper att skriva på och det har jag skickat in. Sen skulle jag bli kallad men det har inte kommit något sånt brev ännu. Å andra sidan har det inte kommit avslag heller, så jag tror jag är right on track.

Orudis... ja... jag borde ha tagit en sån. Jag skulle ha tagit förut. Jag och min pojkvän vill ju gärna planera för barn (!) och man ska inte ta orudis tydligen i så fall. Den verkar som jag fattat i en vecka och om lite mindre än en vecka ska jag ha ägglossning enligt alla beräkningsregler så jag vill inte sabotera möjligheten. Även om den kanske kommer lite senare vill jag inte chansa. Har läst man kan få något annat då, NSAID eller något hette det. Någon som vet vad det är? Som funkar även om man vill bli gravid? Tydligen skulle orudis retard skjuta på eller göra så att ägglossningen inte blev av och det skulle ju vara dumt. Så jag får köra med iprén istället även om jag känner det är en knäpp lösning. Jag tror dock att jag som tidigare kommer långt om jag ser till att sova ordentligt och träna. Håller tummarna för det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojs!
Övre delen av ryggen och nacken bråkar med mig med.. :(
Och rör jag inte ständigt och jämt på armarna så försvinner all ork i axelpartiet.. :(
Kul period nu.. :(

NSAID?
Finns lite att läsa här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/NSAID
Själv så käkar jag Naproxen, men inte blir jag med barn för det.. ;)

Ha det!

S sa...

Nä, det brukar ju krävas lite mer än att käka tabletter ;-) hihi..

tack för länken, ska kolla. Nu har jag inte så ont längre i nacken men däremot är jag stel och har lite grann värk. Men det bättrar på sig i alla fall. Hoppas det känns bättre för dig också i din rygg och axlar! Vilken skitsjukdom :(