söndag 10 januari 2010

Bromsmedicin för säkerhets skull?

Borde jag ta bromsmedicin? Finns det risk för att leder angrips om jag inte äter någon bromsmedicin? Läkaren sa att jag bara skulle ta orudis retard om jag verkligen hade ont. Men kanske borde jag ta den när jag har ont istället för att undvika den, för tänk om sjukdomen annars går in i leden? Suck, det är så jobbigt att inte veta och förstå. I chatten som jag skrev om i förra inlägget skriver läkaren såhär, vilket borde tyda på att jag kanske skulle ta orudis oavsett?!!

Gäst77986: Har psoriasisartrit sedan cirka 5 år tillbaka o behandlas med Salazopyrin bland annat. Mår ganska bra för det mesta, med bättre och sämre perioder. Måste jag fortsätta med medicinen framåt, eller kan man göra uppehåll (efter läkarkontakt förstås)

Ulla Lindqvist: Du skall fortsätta med medicinen trots att du mår bra. Salazopyrin skyddar på sikt mot skador på brosk och ben. Om man slutar får man inte tillbaka samma goda effekt.

Inga kommentarer: