lördag 9 januari 2010

Helt okej men inte symptomfri

Idag mår jag ganska bra. Allt är så klart relativt. Jag förstår vissa har det bra mycket jävligare än vad jag har det. Men dömt efter min egen situation och hur det brukar vara eller kan vara, så får jag säga att det är rättså okej. Inte helt på topp, så helt fri från besvär är jag inte alls. Jag var hos kiropraktorn i torsdags och fick justerat lite grann. Hade inte några jättelåsningar men det låg lite här och var. Nu hugger det till i vissa rörelser, lite oväntat ibland men inuti kroppen. Rent generellt när jag sitter rakt upp och ner utan att röra på mig så känner jag inget, men känner mig stel när jag rör på axlar och på mig i övrigt. Jag försöker stretcha och röra röra på armar och axlar lite grann och det går hyfsat bra. Har fortfarande lite ont i höger axel men det är nog från datormusanvändningen...

Hårbotten är rättså okej. Det finns nog en del utslag men det kliar inte så mycket och verkar inte vara något direkt.

Jag tror jag har en del utslag på kroppen, ett fåtal på ändan kanske och en på vänstra knäet. Jag har lagt fram salvan för att ta ett koll ikväll innan sänggång och då får det nog också bli en underhållsanvändning av hårbotten.

Det är märkligt att jag verkar klassa detta som en helt okej dag, fastän grunden borde vara att jag inte alls ska ha ont. Jag är rädd för att det ska bli värre. Jag fasar för om det skulle bli till en artrit som går in i leden. Gudskelov har det inte angripit några leder (än?). Obehagligt.

Jag är glad att jag har min pojkvän som verkar ta det med ro. Rädd han ska stöta bort mig. Försöker leva ett så normalt liv som möjligt. Skönt det finns lindring. Har inte tagit orudis retard än. Vill inte riktigt men tvingas kanske sen för jag har så ont. Hoppas inte. Läskigt att man kan få missfall av den. Även om jag inte är gravid så vill jag bli.

Inga kommentarer: