onsdag 19 januari 2011

Nytt försök

Tadamm, ja jag borde väl vara frisk då! Skönt, då har jag plötsligt inte ont längre?

Njae, det funkar ju inte så, som vi alla vet...

Jag ringde nyss till telefonnr som fanns i brevet från överläkaren och pratade med en sekreterare/syster eller liknande och la fram mitt problem. Jag har fått en diagnos muntligt, jag får medicin för artriten och jag går på kontroller hos en reumatolog. MEN JAG ÄR INTE SJUK?! Vad ska jag göra istället? Jag har ju ont. Behöver jag inte gå till läkare alls nu helt plötsligt? Jag sa också att jag ärligt talat trodde att reumatologen helt enkelt bara inte hade skrivit ner diagnosen ordentligt och att bara det väl är ett tecken på att jag verkligen vill byta, att jag inte vill tillbaka heller efter det här och "snälla hjälp mig" ungefär.... Jag sa också att om jag nu inte skulle få komma till dem, så ville jag gärna veta vad jag ska göra istället för jag har ju ont och jag kan ju inte gå obehandlad och ha besvär hela livet.

Så hon sa hon skulle prata med läkaren om det här och återkomma till mig, förmodligen först i eftermiddag alt imorgon om hon inte får tag i mig (har möten). Snälla, snälla... Håll tummarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet att jag håller tummar och tår!! / Veronica