torsdag 4 november 2010

Snart dags för reumatologen

Igår sprang jag 30 minuter och idag har jag ont i högeraxeln som vanligt. Men annars känns det bra och sannolikt kommer inte det från träningen. Jag borde ju inte springa med min högeraxel. Inte vad jag uppfattat själv i alla fall :)

Den 29e är det dags att gå till läkaren dvs reumatologen för koll. Före dess ska jag lämna prover och det är inte det roligaste jag vet. Tvärtom avskyr jag det. Hatar när de sticker nålar i mig. Så jag gruvar mig lite för det men jag har inte så mycket val. Eftersom jag hör till ett annat landsting än vad jag vistas i just nu så borde jag väl egentligen passa på att ta proverna när jag är nere i rätt landsting, annars får tydligen mitt hemmalandsting betala en summa åt det andra landstinget som utför labtesterna. Men jag får inte riktigt ihop det, så det får nog bli så att det jag tar det på annan ort än hemmaorten. Och så kan jag skjuta upp det lite till, hehe...

Det känns skönt att jag kommit igång med träningen!

Inga kommentarer: