måndag 8 februari 2010

Nyttigare mat

De senaste dagarna, ja sedan vi kom hem från USA-resan, har jag försökt äta mer frukt och grönt. Det har varit gott och bra. Hallon, blåbär, banan, nötter, linfrö... massor av nyttigheter. Det är lite jobbigt att fixa i ordning det men jag har tagit mig tid och det är faktiskt kul att äta det. Det är gott och det känns nyttigt. Jag ska försöka äta lite nyttigare och anti-inflammatoriskt!

Sedan två dagar (idag är dag 3) provar jag också Omega 3-kapslar. Det är fiskolja med mycket omega 3 i sig, står det i alla fall. Min kiropraktor pratade om att det var bra och även läkaren pratade om att det var bra antiinflammatoriska ämnen. Så jag har köpt en burk (och hittade den sen 7 kr billigare på Willys...) och tar 2 kapslar per dag. Det ska också vara bra med fisk och jag käkade lax igår.

Vi får väl se om det känns bättre sådär. Det tar väl ett bra tag innan det i så fall märks någon skillnad. Men oavsett artriten så är det nog inte fel att äta så!

Inga kommentarer: