måndag 15 februari 2010

Rätt okej idag faktiskt!

Nu har det lagt sig lite med ont i sidan. Det känns lite på kvällarna, då det i allmänhet är värst. Men det har funkat ganska bra med det. Det har kommit ett allmänt "ont" i bröstbenet, eller liksom innanför bröstet, smygandes. Men jag mår faktiskt ganska bra idag! Skönt. Nu kan man låtsas att man nästan är en normal tjej... När jag känner att jag inte sitter upp ordentligt, utan sitter lite ihopsjunken, så rätar jag på mig och tar ett djupt andetag och spänner ut bröstkorgen, för att "motionera"/stretcha den lite där jag är som svagast enl läkaren och kiropraktorn, och då känner jag att jag är lite inflammerad där, eller rättare sagt att det ömmar där. Men annars på det hela taget rätt okej idag alltså. Varför kan man inte få ha det såhär jämt?

Har förstått att en del har ont i lederna mest på morgonen. Det har stått på en del hemsidor om morgonstelhet. Men jag är tvärtom. Det är nog för att det inte har gått vidare in i leden (än?) på mig, utan istället handlar om musklerna och fästena. För jag har mest ont ju längre jag har varit upp och när det blir kväll. Då känner jag mig matt i kroppen. Dåliga dagar känns det så redan på morgonen när jag vaknar, och jag kan vara helt öm i kroppen bara jag försöker vända mig i sängen eller resa mig upp.

Inga kommentarer: