onsdag 3 februari 2010

Resan

Hemma efter en resa som har varit helt okej ur ont-synpunkt. De första dagarna, kanske fem dagarna, hade jag ont och åt iprén mest hela tiden. Kunde inte tänka på något annat. Eller jo, det kunde jag men min smärta låg hela tiden i bakgrunden. Så jobbigt, när jag bara ville ha semester! Även från artriten! Och inte ville jag egentligen klaga på det hela tiden heller inför min käre pojkvän men samtidigt ville jag ha lite förståelse och sympati och att han skulle förstå varför jag var lite låg. Men sen kom det bra dagar och så blandat med lite sämre dagar. Jag tog färre iprén mot slutet av vår drygt två veckor långa semester.

Det fanns bassänger att simma i så det gjorde jag när tillfälle gavs. Skönt! Det kändes bra. Jag hade lite ont när jag simmade men efter ett tag i det lite varmare vattnet (och ännu bättre i bubbelpoolerna) gick det att stretcha lite och få upp armen rakt upp, vilket inte alltid funkar på högerarmen när jag är som stelast och har mest ont. Kanske är det något som kommer från "musarm" eller "touchpadsarm" istället för artriten, men det har väl samband med att jag är så stel och känslig i mina muskelfästen.

Nu idag känner jag att det gör ont lite här och var i överkroppen, bl a i bröstbenet på framsidan i fästena mitt på och i axlarna. Allmänt stel. Bu...

Inga kommentarer: