måndag 8 februari 2010

Träning och stelhet

Igår tränade jag på första gången på ett tag. Jag sprang. Jag satte in löpbandet på 20 minuter och tänkte börja mjukt, inte minst efter sunksemestern i fetto-USA... Men jag fick ont i magen. Det knöt sig efter ett tag. Hade känt mig lite risig och "numb" på dagen före men trodde bara det var allmän olust att träna, seghet... Så jag kämpade de sista minutrarna fram till 15 min och gick av. Sen stretchade jag. Jag körde lite grann bara med lats och pilatesbollen och stretchade igen. Ändå har jag lite träningsvärk. Det här får nog komma igång långsamt!

När jag la mig hade jag ont i fästena (?) i bröstkorgen, mest på vänstra sidan. Jag tog ingen iprén utan hoppades kunna sova. Jag kunde inte ligga på vänstersidan utan det fick bli på rygg och sen somnade jag på högersidan. Skönt att det gick att sova så! Trodde inte högersidan skulle funka men det gjorde den.

Nu idag har jag förutom lite schyst träningsvärk ont i bröstbenet/-korgen och är lite allmänt stel i axlarna.

Det känns som att jag ska rikta in mig på konditionsträning och köra lite grann styrka och mycket stretching. Det borde funka. Det där skittestet på jobbet känns sådär faktiskt. Vill inte göra något konditionstest. Men visst, oavsett det behöver jag träna. Men jag vill träna för min egen skull, inte för nåt dumt test som är irrelevant dessutom.

Inga kommentarer: